© Onesmart Promotion | Branding & Digital Marketing
Μοιράσου

Πως η τεχνολογία καταστρέφει την επιχείρηση και την φήμη σας;


Σπύρος Ανδριώτης - 04/11/2019 - 0 σχόλια

Πως η τεχνολογία καταστρέφει την επιχείρηση και την φήμη σας;

Αυτή την εβδομάδα, ήμουν σε μια εταιρία δημιουργώντας ψηφιακό μάρκετινγκ για μια παγκόσμια μάρκα προϊόντος (brand).

Όταν φτάσαμε στην ενότητα μάρκετινγκ της πλατφόρμας για να εκπαιδεύσουμε τους εργαζόμενους στους τεχνολογικούς πόρους μέσα στην εταιρία, δείξαμε τον συνδυασμό πλατφορμών branding και social marketing.

Οι εργαζόμενοι δεν είχαν καμία εμπειρία της χρήσης των κοινωνικών δικτύων και των καναλιών για εμπορικούς σκοπούς.

Επειδή η ηγεσία του μάρκετινγκ της εταιρείας ήθελε οι ομάδες πωλήσεων, διαφημίσεων, μάρκετινγκ και πελατών να επικεντρωθούν στην εμπειρία των πελατών και στη συνέχεια να αξιοποιήσουν την τεχνολογία για να προσφέρουν αυτή την εμπειρία. Ήταν απαραίτητο να μην επικεντρωθούμε σε αυτό που θα μπορούσε να γίνει με την τεχνολογία … αλλά να επικεντρωθούμε στο τι θα έπρεπε να γίνει εάν δεν υπήρχε η τεχνολογία.

Η εταιρεία μας χρησιμοποίησε ένα αρκτικόλεξο άρθρο, για τη διαδικασία ψηφιακού μάρκετινγκ:

 

Άνθρωποι – Προσδιορίστε το κοινό-στόχο τους προσπάθειας.

Στόχοι – Καθορίστε ποιοι είναι οι στόχοι ή τα αποτελέσματα που επιδιώκουν να επιτύχουν με την εμπορική προσπάθεια.

Στρατηγική – Ορίστε τα κανάλια, τα μέσα, τα μέσα ενημέρωσης και το ταξίδι για να αναπτύξετε τον στόχο για να επιτύχετε τους τους στόχους.

Τεχνολογία – Προσδιορίστε την τεχνολογία που μπορεί να βοηθήσει στην έρευνα των ανθρώπων, να μετρήσει τους στόχους και να αναπτύξει τη στρατηγική.

 

Είναι η τεχνολογία τελικά αυτή που βλάπτει το brand αυτής της εταιρίας;

Η τεχνολογία δεν βλάπτει το εμπορικό σήμα της εταιρίας αυτής, επειδή έχουν δώσει προτεραιότητες. Οι διαδικασίες, τα προβλήματα, οι προϋπολογισμοί, οι πόροι, η κατάρτιση, η ασφάλεια και η συμμόρφωση ελέγχονται προσεκτικά πριν επιλεγεί η τεχνολογία.

Η τεχνολογία δεν θεωρείται λύση, θεωρείται όμως ως όλα εκείνα τα εργαλεία που είναι απαραίτητα για την αποδοτική και αποτελεσματική απόδοση της λύσης.

Αλλά δεν είναι αυτό που βλέπω με κάθε εταιρεία. Παραθέτω μερικούς τρόπους που βλέπω ότι η τεχνολογία επηρεάζει σοβαρά την σωστή δομή ορισμένων εμπορικών σημάτων.

 

Εφαρμογές – Οι καταναλωτές δεν επιθυμούν πλέον να αλληλεπιδρούν με τις επιχειρήσεις. Ένα παράδειγμα είναι η χρηματοπιστωτική βιομηχανία. Οι καταναλωτές δεν θέλουν να μιλήσουν με οικονομικό σύμβουλο, τράπεζα ή ασφαλιστικό μεσίτη … θέλουν απλά μια μεγάλη εφαρμογή που είναι εύκολη στη χρήση και έχει όλα τα χαρακτηριστικά που χρειάζονται. Ενώ οι εφαρμογές είναι απόλυτη ανάγκη, είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι αυτό έχει σπάσει οποιαδήποτε ανθρώπινη σχέση με το εμπορικό σήμα σας.

Η εταιρεία σας πρέπει να δουλέψει δύο φορές πιο σκληρά για να οικοδομήσει μια σχέση με αυτούς τους πελάτες μέσω των μέσων που απαιτούν.

Αυτό το άρθρο σε ενδιαφέρει |   Τα λάθη του SEO , τι είναι το domain com και που χρησιμοποιείται

Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν εφαρμογές για να αντικαταστήσουν τις σχέσεις για αποδοτικότητα κόστους, αφήνουν ακριβώς τη μάρκα τους σε κίνδυνο όταν ο ανταγωνιστής ξεκινά μια καλύτερη και ευκολότερη εφαρμογή.

Οι εφαρμογές είναι μια αναγκαιότητα, αλλά οι εταιρείες πρέπει να εξασφαλίσουν ότι αναπτύσσουν άλλες προσπάθειες γύρω τους για να εκπαιδεύσουν, να βοηθήσουν και να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά με τους χρήστες της εφαρμογής τους. Η εφαρμογή δεν είναι αρκετή!

 

Ρομπότ – Εάν προσπαθείτε να συγκαλύψετε ένα αυτοματοποιημένο σύστημα απόκρισης ως ανθρώπινη αλληλεπίδραση, βάζετε το εμπορικό σήμα σας σε μεγάλο κίνδυνο.

Δεδομένου ότι τα ρομπότ αυξήθηκαν σε δημοτικότητα, τα έθεσα σε εφαρμογή για πολλούς πελάτες … και γρήγορα υποβάθμισαν ή τροποποίησαν σημαντικά τη χρήση τους.

Το πρόβλημα ήταν ότι οι χρήστες πίστευαν πρώτα ότι μιλούσαν με έναν άνθρωπο. Όταν ανακάλυψαν μέσα από ένα λάθος ή λάθος βήμα ότι ήταν ένα ρομπότ, δεν ήταν μόνο απογοητευμένοι, ήταν εντελώς θυμωμένοι.

Ένιωσαν εξαπατημένοι. Τώρα, όταν βοηθάμε τους πελάτες να αναπτύξουν ρομπότ, βεβαιωνόμαστε ότι οι πελάτες γνωρίζουν απόλυτα ότι μιλάνε σε ένα αυτοματοποιημένο βοηθό … και προσφέρουμε μια διαδρομή για να τα μεταφέρουμε αμέσως σε έναν πραγματικό άνθρωπο.

 

Email – Ένας άλλος πελάτης είχε σχεδιάσει και ανέπτυξε ένα περίπλοκο σύστημα όπου αγόρασε λίστες και παρέδωσε χιλιάδες πολύ στοχευμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε υποψήφιους πελάτες.

Είχε στηθεί έξυπνα το σύστημα γύρω από την φήμη και τις ανάγκες των παραληπτών  για να εξασφαλίσει ότι τα μηνύματα θα πήγαιναν στο φάκελο εισερχομένων.

Όταν μου είπαν για τις δεκάδες χιλιάδες μηνύματα που έστειλαν κάθε εβδομάδα, δεν μπορούσα να κρατήσω το στόμα μου κλειστό και ρώτησα «οι προσπάθειες SPAM σας αποδίδουν;».

Ήταν λίγο ενοχλημένοι από την ερώτησή μου και είπαν ότι ήταν περήφανοι για τις προσπάθειες τους… αλλά παραδέχτηκαν ότι δεν είχε οδηγήσει σε καμία πώληση !

Τους ώθησα να κλείσουν αμέσως τις καμπάνιες και μεταφέραμε τη στρατηγική σε μια πολύ στοχοθετημένη εισερχόμενη διαδικασία που τώρα παράγει καταρτισμένους οδηγούς που μετακινούνται με επιτυχία στο ταξίδι επιρροής του πελάτη.

Μέχρι σήμερα δεν έχουμε κανέναν τρόπο να γνωρίζουμε πόσους υποψήφιους πελάτες μπορεί να έχουν χάσει με τα email spam.

Τα μηνύματα είναι φτηνά, επομένως τα εμπορικά σήματα πάντα μπαίνουν στον πειρασμό να στέλνουν όλο και περισσότερα μηνύματα.

Οι συνέπειες δεν μετριούνται σε ευρώ ή σεντς του ευρώ… Έχω σταματήσει να δουλεύω με αρκετές εταιρίες που απλώς κάνουν ανεπιθύμητες καμπάνιες email.

 

Τεχνητή Νοημοσύνη – Η νέα ανάγκη κάθε μάρκας είναι η δυνατότητα να αναπτύξει μηχανική μάθηση για να αυτο-βελτιστοποιήσει τις προσπάθειες μάρκετινγκ.

Αυτό το άρθρο σε ενδιαφέρει |   Μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ξενοδοχείων, Ο πλήρης οδηγός για το μάρκετινγκ ξενοδοχείων

Η πώληση δεν είναι τόσο εύκολη και απλή. Η ανάπτυξη του AI απαιτεί από τους επιστήμονες δεδομένων να κατανοούν πώς να αναλύουν τα δεδομένα, να κατασκευάζουν και να δοκιμάζουν νέα μοντέλα, να ταξινομούν τις μεταβλητές και τα αποτελέσματα, να αναπτύσσουν αποτελεσματικά τα δίκτυα, να δημιουργούν δυναμικά πρότυπα αποφάσεων και να αξιολογούν αιτιακές παρεμβολές.

Η κακή ανάπτυξη του AI (τεχνητή νοημοσύνη) μπορεί να περιορίσει σοβαρά τις δυνατότητές σας για ανταλλαγή μηνυμάτων με τους πελάτες … ή χειρότερα … να κάνετε αυτοματοποιημένες επιλογές επικοινωνίας βάσει ελαττωματικών μοντέλων και διαγραμμάτων αποφάσεων. Με συνέπεια την κακή εικόνα της επιχείρησής σας.

 

Προστασία προσωπικών δεδομένων – Τα δεδομένα είναι άφθονα. Οι εταιρείες αγοράζουν και συλλαμβάνουν περισσότερα από αυτά για να τμηματοποιήσουν, να προσωποποιήσουν και να πιέσουν τους πελάτες να κάνουν μια αγορά.

Το ζήτημα είναι ότι οι καταναλωτές δεν βλέπουν ότι η αξία των δεδομένων τους συλλέγονται, πωλούνται και μοιράζονται.

Είναι κακοποιημένοι από κακούς παίκτες … και το αποτέλεσμα είναι μια νομοθεσία κλειστή που θα παρεμποδίζει σοβαρά την ικανότητα των εμπόρων να επικοινωνούν αποτελεσματικά με τους πελάτες και τους πελάτες.

Η ευθύνη αφορά όλα τα εμπορικά σήματα που πρέπει να χρησιμοποιούν προσεκτικά τα δεδομένα, να γνωστοποιούν στους πελάτες και τις προοπτικές τους τον τρόπο χρήσης τους, τον τόπο απόκτησής τους και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να διαγραφούν. Αν δεν εργαστούμε για να καταστήσουμε τις προσπάθειές μας διαφανείς, ο νόμος θα καταστρέψει την ικανότητά μας να χρησιμοποιήσουμε αποτελεσματικά τα δεδομένα.

Αν νομίζετε ότι η διαφήμιση είναι ασταθής μέχρι τώρα … απλώς περιμένετε έως ότου όλες οι επιχειρήσεις δεν θα μπορούν πλέον να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα χρηστών.

 

Ασφάλεια – Τα δεδομένα παρέχουν ένα άλλο ζήτημα … την ασφάλεια. Είμαι έκπληκτος για τον αριθμό των εταιρειών που αποθηκεύουν προσωπικά δεδομένα χωρίς να τα κρυπτογραφούν και να τα εξασφαλίζουν καταλλήλως.

Δεν είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν πάρα πολλές εταιρείες εκεί έξω που λαμβάνουν αυτόν τον κίνδυνο σοβαρά, και έχω την αίσθηση ότι θα δούμε τα καταστήματα να καταρρέουν κάτω από τα ρυθμιστικά πρόστιμα και αγωγές στο εγγύς μέλλον.

Πρόσφατα είδαμε μεγάλες γνωστές εταιρίες να πληρώνουν εκατομμύρια ευρώ.

Τι πρέπει να κάνετε για να διασφαλίσετε σήμερα τα δεδομένα των πελατών σας; Εάν δεν επενδύετε σε εμπειρογνώμονες και ελέγχους ασφαλείας τρίτου μέρους, θέτετε σε κίνδυνο τη φήμη του εμπορικού σήματος και τα μελλοντικά κέρδη.

Και αν αποθηκεύετε τους κωδικούς πρόσβασης σε ένα υπολογιστικό φύλλο και τους μοιράζεστε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, θα έχετε πρόβλημα. Οι πλατφόρμες διαχείρισης κωδικού πρόσβασης και ο διπλός έλεγχος ταυτότητας είναι απαραίτητες.

Αυτό το άρθρο σε ενδιαφέρει |   Ο πλήρης οδηγός για το μάρκετινγκ ξενοδοχείων το 2020, Σενάρια & τάσεις, Μάρκετινγκ ξενοδοχείου με βίντεο

 

Πλατφόρμες μάρκετινγκ – Πολλές φορές, ακούω ότι εταιρίες επενδύουν εκατοντάδες χιλιάδες, ή μερικές φορές εκατομμύρια ευρώ, σε πλατφόρμες μάρκετινγκ , αυτό γίνεται συχνά επειδή θεωρείται ως μια ευρέως αποδεκτή λύση και ως μια ασφαλής επένδυση για τις εταιρίες.

Στατιστικά, οι αναφορές αναλυτών τρίτου μέρους (εξωτερικοί αναλυτές) που αξιολόγησαν προσεκτικά και επέλεξαν αυτές τις εταιρείες … τοποθετώντας τις στο πάνω στην μακροανάλυση. Γιατί μια εταιρεία θα έκανε μια επένδυση σε μια τεχνολογία που θα μπορούσε να μεταμορφώσει τις προσπάθειες ψηφιακού μάρκετινγκ σε κάτι κακό και καταστροφικό; Έχει επιτυχία αυτό;

 

Ο σημαντικότερος λόγος που οι εταιρίες απευθύνονται σε πλατφόρμες αυτοματοποίησης μάρκετινγκ είναι λόγο της μεγάλης αποθήκης δεδομένων και αναλύσεων της ιδιότητας των χρηστών. Όπως το Facebook, Instagram κ.α.

Η επιτυχία πλέον δεν θεωρείται σίγουρη σε μικρά κράτη όπως η Ελλάδα.  Το μεγαλύτερο μερίδιο απόδοσης σε τέτοιες τεχνικές το έχουν οι ΗΠΑ όπου ο κόστος επηρεάζεται πιο εύκολα και άμεσα.

Ο υποψήφιος πελάτης πλέον δεν επικοινωνεί εύκολα με την Χ εταιρία παρά μόνο όταν διαισθάνεται ότι μπορεί να ακουστεί και να κερδίσει από αυτό που θα αγοράσει.

Η Onesmart Promotion θέτει ως βάση σε κάθε πλάνο branding την απόδοση του μάρκετινγκ και την κατανόηση των αναγκών του κοινού στόχευσης.

Στη φιλοσοφία μας ως εταιρία μάρκετινγκ, προσπαθούμε να αυξήσουμε τη φήμη του εμπορικού μας σήματος, να αυξήσουμε την εξουσία μας στον κλάδο μας και να οικοδομήσουμε εμπιστοσύνη μεταξύ της μάρκας μας και των προοπτικών και των πελατών μας.

Το μάρκετινγκ αφορά σχέσεις. Σήμερα, η τεχνολογία δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις ανθρώπινες σχέσεις μεταξύ της μάρκας μας και των πελατών μας. Αυτό θα μπορούσε να αλλάξει στο μέλλον … αλλά δεν πιστεύω ότι θα το δούμε στα επόμενα 30 χρόνια.

Αυτό δεν είναι μια θέση σχετικά με την κακή τεχνολογία … είναι μια θέση για το πώς η κακή χρήση, η κατάχρηση ή οι υπερβολικές προσδοκίες της τεχνολογίας από τους εμπόρους μπορούν να βλάψουν το εμπορικό σήμα τους.

Είμαστε εμείς το πρόβλημα, όχι η τεχνολογία. Η τεχνολογία είναι  η γέφυρα που χρειαζόμαστε για να κλιμακώσουμε τις προσπάθειές μας – είναι η απόλυτη ανάγκη για κάθε σύγχρονο έμπορο.

Αλλά πρέπει να είμαστε προσεκτικοί κατά τη χρήση της τεχνολογίας για να διασφαλίσουμε ότι δεν θα καταστρέψουμε όλα όσα έχουμε εργαστεί τόσο σκληρά για να οικοδομήσουμε.

 

CEO Onesmart Promotion
Σπύρος Ανδριώτης

Εκφράστε την αντίδρασή σας
Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry
You have reacted on "Πως η τεχνολογία καταστρέφει την επιχείρηση και..." A few seconds ago
Author avatar

Σπύρος Ανδριώτης

https://spirosandriotis.gr
CEO Onesmart Promotion , Αγαπώ την επιχειρηματικότητα, την ανάπτυξη και την καινοτομία. Δεν μπορεί να υπάρχει επιχείρηση χωρίς branding και μάρκετινγκ, Με εξιτάρει η καινοτομία, δημιουργώ με την ομάδα μου καθημερινά νέες μεθόδους μάρκετινγκ και είμαι πάντα διαθέσιμος για να λύσω οποιαδήποτε απορία.

Σχετικά άρθρα

Στείλε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *