© Onesmart Promotion | Branding & Digital Marketing
Μοιράσου

Μην θυσιάζετε τις βασικές αρχές του marketing για την πρωτιά

Η προηγμένη τεχνολογία marketing έχει τη θέση της, αλλά τα καταστήματα δεν πρέπει να εκτοπίζουν τις προτεραιότητές τους.

Μην θυσιάζετε τις βασικές αρχές του marketing για την πρωτιάΟι έμποροι λιανικής αναζητούν πάντα τις επόμενες μεγάλες τεχνολογικές αλλαγές, τα σημεία επαφής με τους πελάτες και τις πλατφόρμες. Επικεντρωνόμαστε στον ανταγωνισμό, παραμένουμε στην κορυφή και καινοτομούμε και το περιβάλλον ενθαρρύνει μια έμφυτη επιθυμία να είμαστε πρώτοι.

Αλλά ποια είναι η πραγματική αξία στο να κατέχουμε την πρωτιά στην αγορά;

Το να είσαι πρώτος μπορεί να σημαίνει βραβεία και επιβράβευση από τους επαγγελματίες του κλάδου, αλλά συνήθως δεν βοηθά την όλη ουσία του brand και συχνά δημιουργεί φραγμούς για τους πελάτες. Το να είσαι πρώτος στην αγορά τεχνολογικά σημαίνει επίσης να είσαι το πειραματόζωο για τον υπόλοιπο κλάδο. Τα brands που υιοθετούν μια πιο προσεκτική προσέγγιση μπορούν να αποφύγουν τις προκλήσεις, τους πονοκεφάλους και τα εμπόδια στα οποία «βούτηξαν» τα πιο πρωτοποριακά brands.

Ειλικρινά, υπάρχει ελάχιστο κίνητρο στο να είσαι πρώτος. Δεν δίνει κανένα σημαντικό όφελος στο brand, καθώς ο υπόλοιπος ανταγωνισμός μας προφταίνει γρήγορα, στεκόμενος στα κεφάλια εκείνων που αντιμετώπισαν τις φουρτούνες. Πράγματι, μερικά νεότερα brands κυνηγούν το μέλλον, όταν δεν έχουν ακόμη εδραιωθεί με δοκιμασμένες και αληθινές-κερδοφόρες στρατηγικές και τεχνολογίες.

Αντί να κυνηγούν Τεχνητή Νοημοσύνη, Μηχανική Μάθηση, Επαυξημένη Πραγματικότητα, Αυτοματοποίηση και μια ποικιλία άλλων ελαφρώς μακρινών μελλοντικών τεχνολογιών, τα #brands θα πρέπει να επενδύσουν σε κερδοφόρους τομείς που έχουν αποδειχθεί ότι φέρνουν απόδοση και είναι απαραίτητες για τους πελάτες.

Κερδίστε τα εύκολα

Το κινητό είναι το κεντρικό σημείο όπου το ηλεκτρονικό εμπόριο, η αφοσίωση, η κοινωνική, η ψηφιακή, η ηλεκτρονική αλληλογραφία και ακόμη και οι εμπειρίες στο κατάστημα συνδέονται. Γιατί λοιπόν τόσα πολλά brands εξακολουθούν να έχουν κακές mobile εμπειρίες;

Η αργή φόρτωση, οι κακές σελίδες προϊόντων και τα λαβυρινθικά checkouts είναι πολύ συνηθισμένα προβλήματα για το τι πρέπει να είναι ένας κεντρικός οδηγός εσόδων.

Το πιο σημαντικό είναι ότι το κινητό είναι αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό κανάλι εμπορίου σήμερα και είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσει να κερδίζει προβολή κατά την επόμενη δεκαετία.

Το e-mail είναι ένας άλλος τομέας όπου πολλά brands εξακολουθούν να υστερούν σε σχέση με το πρότυπο. Δεν
είναι σχεδόν τόσο συναρπαστικό όσο η AI (Artificial Intelligence), αλλά πώς μπορούν τα brands να περιμένουν να ενσωματώσουν τη μηχανική μάθηση όταν ο κύκλος ζωής του email τους είναι ανύπαρκτος ή εξαιρετικά κατακερματισμένος; Τα ζητήματα του κύκλου ζωής και διαδρομή των πελατών αποτελούν μέρος ενός βαθύτερου προβλήματος: Τα περισσότερα brands εξακολουθούν να μην κατανοούν τις συμπεριφορές των πελατών τους.

Είτε πρόκειται για ένα ζήτημα με κακώς αποθηκευμένα δεδομένα είτε για μια πλήρη ψευδαίσθηση σχετικά με το πώς περιμένουν να είναι η συμπεριφορά των πελατών, τα προγράμματά τους δεν ταιριάζουν με τις προσδοκίες των πελατών, πράγμα που σημαίνει ότι λείπουν οι πρώτες ευκαιρίες για αύξηση της συχνότητας αγοράς που προσφέρει το e-mail.

Να είστε λογικός, ακόμη και αν πονάει

Οι τοποθεσίες πολυκαταστημάτων υπήρξαν η ψυχή του λιανικού εμπορίου για γενιές, και μερικά brands κρέμονται απελπισμένα πάνω σε αυτό το μοντέλο. Τόσο πολύ ώστε να κυνηγούν το μέλλον για να φέρουν τους πελάτες πίσω στο παρελθόν.

Αλλά δεν είναι ρεαλιστικό να πιστεύουμε ότι οι ψηφιακές βιτρίνες ή η επαυξημένη πραγματικότητα θα οδηγήσουν σε μια εισροή κίνησης που θα διορθώνει προβλήματα που πλήττουν φυσικές τοποθεσίες. Αντί να επενδύετε σε καταστήματα, ρίξτε μια ματιά στη μείωση της παρουσίας του καταστήματος και εστιάστε στην ενίσχυση και την εξέλιξη των υπολοίπων πλεονεκτημάτων.

Τα μη ανταποκρίσιμα των προσδοκιών καταστήματα σήμερα θα είναι αποτυχημένα καταστήματα αύριο, καθώς τα κινητά, το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι voice assistants συνεχίζουν να «κανιβαλίζουν» τις φυσικές τοποθεσίες. Προσπεράστε την καμπύλη περιορισμών τώρα, έτσι ώστε τα μη ανταποκρίσιμα των προσδοκιών καταστήματα να μην επιβαρύνουν το brand τα επόμενα χρόνια.

Το loyalty marketing (μάρκετινγκ αφοσίωσης) ωθεί τους πάντες

Υπάρχουν πολλές παρανοήσεις σχετικά με την αφοσίωση. Πολλοί #marketers ανυπόστατα το σκέφτονται ως μια τεχνολογία που βγάζει αιχμές. Είναι λάθος. Η αφοσίωση αφορά το marketing δεδομένων και την ενεργό συμμετοχή πελατών σε όλη την εταιρεία.

Στα περισσότερα καταστήματα λιανικής, τα κέρδη προέρχονται από ένα πολύ μικρό τμήμα κορυφαίων πελατών. Η αφοσίωση αφορά απλά τον εντοπισμό, την απόκτηση και την εμπιστοσύνη των πελατών αυτών με την πάροδο του χρόνου. Για κάθε #brand, αυτή είναι μια μοναδική πρόκληση. Τόσα πολλά brands το κάνουν λάθος είτε γιατί δεν επενδύουν καθόλου στην αφοσίωση είτε επενδύουν σε υπερτιμημένες πλατφόρμες που δεν ενεργοποιούν τους πελάτες σωστά.

Εδώ είναι όπου η αφοσίωση έχει ένα πραγματικό όφελος: την απόκτηση και την ανάπτυξη των πελατών που έχουν μια υπερμεγέθης επιρροή στην καθημερινή ροή εσόδων του brand. Αν τα brands μπορούν να αναπτύξουν αυτό το πελατολόγιο, θα έχουν μια σταθερή, αυξημένη ροή ROI και μια ισχυρή ομάδα υποστηρικτών.

Οι απελπισμένοι καιροί δεν χρειάζονται απελπισμένα μέτρα

Η δεκαετία της λιανικής αστάθειας οδηγεί τα brands στις αντίθετες πλευρές του φάσματος, καθώς κάποιοι έχουν βγει στην κορυφή ενώ άλλοι έχουν πρόβλημα. Κάθε brand έχει αντιμετωπίσει προκλήσεις σε όλη τη διαδικασία. Τα brands που είναι επιτυχή τώρα αντιμετώπισαν επίσης σκοτεινές μέρες όχι πολύ καιρό πριν.

Οι λύσεις όμως δεν είναι οι προηγμένες τεχνολογίες. Αντ ‘αυτού, τα brands που επιβιώνουν θα κάνουν σοφές, στρατηγικές κινήσεις μέσα σε τομείς που έχουν αποδειχθεί ότι παρουσιάζουν αποτελέσματα: βελτιστοποίηση της αλυσίδας εφοδιασμού, επενδύσεις mobile και ηλεκτρονικού εμπορίου, loyalty marketing και ρίχνοντας μια σκληρή ματιά στις θέσεις των καταστημάτων τους.

Τα #brands που παίρνουν τον χρόνο να αναπνεύσουν, εξετάζουν τις καλύτερες επιλογές τους για ανάπτυξη και εκτελούν ενάντια των επιλογών αυτών στρατηγικά, με το μυαλό τους πάντα στον πελάτη…έτσι θα βγούν στην κορυφή.

5/5 (1 Review)
Author avatar

Onesmart Promotion

https://1sm.gr
Υπηρεσίες Branding & Digital Marketing. Μειώνουμε τα αρνητικά αποτελέσματα στο brand και δίνουμε λύσεις.

Σχετικά άρθρα

3 σχόλια

  1. […] Μην θυσιάζετε τις βασικές αρχές του marketing για την πρωτι… […]

  2. […] Μην θυσιάζετε τις βασικές αρχές του marketing για την πρωτι… […]

  3. […] Μην θυσιάζετε τις βασικές αρχές του marketing για την πρωτι… […]

Στείλε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *