© Onesmart Promotion | Branding & Digital Marketing
Μοιράσου

Η ιστορία των δεδομένων, Μέρος 3: Πού οδεύουμε;

Η ιστορία των δεδομένων, Μέρος 3Με την Τεχνητή Νοημοσύνη και την Μηχανική Μάθηση, τους αλγόριθμους και τις αναδυόμενες τεχνολογίες, βαδίζουμε σε ατελείωτα μονοπάτια…

Εφόσον πήραμε μια γεύση για την πορεία των δεδεδομένων έως τώρα ας αναρωτηθούμε…που οδεύει όλο αυτό;

Προσδεθείτε…Ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει, πρόκειται να είναι μια ενδιαφέρουσα διαδρομή.

Μια μελέτη σε αντιφάσεις

Ακριβώς όπως καθόμαστε σε ένα ναρκοπέδιο τεραστίου όγκου δεδομένων που περιβάλλεται από την δίνη αναδυόμενων τεχνολογιών, βρισκόμαστε αντιμέτωποι επίσης και με πολύ ισχυρότερους νόμους για την προστασία προσωπικών δεδομένων, υπό την ηγεσία του Ευρωπαϊκού Γενικού Κανονισμού Προσωπικών Δεδομένων (GDPR), ο οποίος έχει ήδη τεθεί σε εφαρμόγη.

Η Ευρώπη αναμένεται επίσης να εφαρμόσει φέτος και τον ePrivacy Κανονισμό, ο οποίος επικεντρώνεται στην ηλεκτρονική πλευρά του χειρισμού προσωπικών δεδομένων.

Αλλά οι πελάτες θέλουν περισσότερα. Μια αναφορά του 2018 προσδιορίζει ένα «παράδοξο ιδιωτικότητας» όπου οι πελάτες επιθυμούν τα δεδομένα τους να προστατεύονται, αλλά είναι πρόθυμοι να μοιράζονται προσωπικές πληροφορίες αν βλέπουν ένα σαφές όφελος. Υπάρχουν πολλά άγνωστα σημεία. Μπορούμε όμως να κάνουμε κάποιες υποθέσεις.

Ενώ τα περισσότερα δεδομένα σημαίνουν περισσότερες ευκαιρίες σε διάφορους τομείς, μπορεί επίσης να σημαίνουν και περισσότερους πονοκεφάλους.

Ανάγκη καλύτερων δεδομένων

Δεδομένα που είναι ελλιπή ή κακής ποιότητας δεν αξίζουν πολύ για κανέναν – και η προσπάθεια δημιουργίας πραγματικής αξίας για τους πελάτες είναι αποτυχημένη. Τα κακά δεδομένα είναι ο οργή όλων των marketers. Προκαλούν λανθασμένη αποστολή μηνύματων marketing στους λάθους ανθρώπους, μη παραδόσεις μηνύματων και ολόκληρα τμήματα μιας go-to-market στρατηγικής να κατηγοριοποιούνται εσφαλμένα, με αποτέλεσμα οι βασικές προοπτικές στόχου να μην συμπεριλαμβάνονται στις κρίσιμες καμπάνιες.
Επιπλέον, με έναν όγκο δεδομένων που διογκώνεται κάθε χρόνο, η κακή ποιότητα των δεδομένων κοστίζει στους οργανισμούς 15 εκατομμύρια δολάρια ετησίως κατά μέσο όρο το 2017, από 9,6 εκατομμύρια δολάρια που κόστιζαν το 2016.

Δεν υπάρχει κανένα σημάδι ότι αυτή η τάση θα αντιστραφεί. Όλοι γνωρίζουν οτι τα #δεδομένα είναι μια αναγκαιότητα για τους marketers σε οποιαδήποτε εταιρία. Μπορεί να βελτιώσει τις λειτουργίες εσόδων, να ενημερώσει καλύτερα τις αποφάσεις σχετικά με το που θα στοχεύσει και να βοηθήσει τους αγοραστές με πιο ουσιαστικούς τρόπους. Ενώ περισσότερα δεδομένα σημαίνουν περισσότερες ευκαιρίες σε διάφορους τομείς, μπορεί επίσης να σημαίνουν και περισσότερους πονοκεφάλους.

Μεγαλύτερες επενδύσεις στο μέλλον

Θα υπάρξουν περισσότερες δαπάνες για τα #δεδομένα, καθώς και λύσεις που τα επεξεργάζονται. Έρευνα του Διεθνούς Γραφείου Διαφήμισης (IAB) για τη μελέτη Data 2018 αποκάλυψε ότι το 60% των εμπόρων, εκδοτών και κατασκευαστών τεχνολογίας δήλωσαν ότι οι οργανισμοί τους ξόδεψαν περισσότερα στα δεδομένα το 2017 από το 2016 – και η μεγαλύτερη πλειοψηφία (81%) θα επενδύσουν ακόμη περισσότερα το 2018.
Το ένα τρίτο των ερωτηθέντων (32%) ανέφερε ότι η τεχνολογία θα διαδραματίσει ζωτικό ρόλο στην καθοδήγηση των πρωτοβουλιών τους σχετικά με τα δεδομένα φέτος και συγκεκριμένα στην τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης.

Περισσότερη Τεχνητή Νοημοσύνη, αλλά με ανθρώπινη πινελιά

Οι μηχανές γίνονται πιο έξυπνες. Θα συνεχίσουμε να βλέπουμε την αύξηση λύσεων διαχείρισης δεδομένων βασιζόμενες σε αλγόριθμους που τροφοδοτούνται από την Τεχνητή Νοημοσύνη και τη Μηχανική Μάθηση. Αλλά θα δούμε επίσης μια αυξημένη ανάγκη να έχουμε ανθρώπινη επίβλεψη και διαβούλευση.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα συνεχίσει να αναβαθμίζει με νέους τρόπους τη χρησιμοποίηση αναδυόμενης τεχνολογίας. Και πάλι, θα υπάρξουν σφάλματα.
Μια μελέτη στα τέλη του περασμένου έτους διαπίστωσε ότι 87% των στελεχών marketing σε επίπεδο C πιστεύουν ότι η ανθρώπινη παρέμβαση με μηχανές είναι μια αναγκαιότητα. Και βλέπουμε ότι περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιούν περισσότερες ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις στις διαδικασίες Τεχνητής Νοημοσύνηςκαι Mηχανικής Mάθησης – για την επίβλεψη και για την μικρή διαφοροποίηση για τα συμφραζόμενα που οι μηχανές δεν μπορούν να διακρίνουν ακόμη.

Νέα στοιχεία δεδομένων, νέοι κίνδυνοι

Αλλά ορισμένα νεότερα στοιχεία δεδομένων φαίνονται πολύ πιο ριψοκίνδυνα. Με την εμφάνιση όλων των φωνητικών υπηρεσιών: έξυπνα ηχεία, voice assistants, αγορές με φωνητική εντολή, βλέπουμε τη συλλογή δεδομένων να είναι λιγότερο καθορισμένη, συχνά με ασαφείς άδειες που είναι θαμμένες στους όρους υπηρεσίας. Και οι φόβοι της μη εξουσιοδοτημένης επιτήρησης χτυπήθηκαν πρόσφατα, όταν η ιδιωτική συνομιλία ενός ζευγαριού στο σπίτι τους καταγράφηκε από την Alexa (voice assistant) και στάλθηκε σε ένα τυχαίο άτομο από τον κατάλογο επαφών τους.

Το μέλλον των δεδομένων βασίζεται στην ευαισθητοποίηση των καταναλωτών.

Η δυνατότητα οπλοποίησης των δεδομένων

Μπορεί να υπάρξει μια περίοδος κατά την οποία οι μαζικές παραβιάσεις δεδομένων πιθανόν να μοιάζουν περιέργως θετικές. Έχουμε ήδη δει τι μπορεί να συμβεί όταν τα δεδομένα πέσουν σε λάθος χέρια – αποδεικνύεται πιο πρόσφατα και πιο εκπληκτικά από το σκάνδαλο Facebook / Cambridge Analytica. Αλλά βρισκόμαστε επίσης στο μεταίχμιο μιας ακόμη πιο ύπουλης χρήσης δεδομένων, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής και στόχευσης όλο και πιο πιστευτών «ψεύτικων ειδήσεων» (fake news).

Αλλά το νόμισμα έχει πάντα δύο όψεις.

Το μέλλον των δεδομένων βασίζεται στην ευαισθητοποίηση των καταναλωτών. Καθώς τα δεδομένα έχουν καταστεί πακέτα επενδύσεων για τα ώριμα brands για να εκτελέσουν την επιχείρησή τους, οι καταναλωτές αμφισβητούν επίσης τον έλεγχό τους. Τα δεδομένα αναπόφευκτα θα έχουν νέους και εξελισσόμενους κανονισμούς, καθώς έχουν γίνει πιο σύνθετα, εκτιμητέα και εξελιγμένα. Όπως οι οικονομίες που αναπτύσσονται πιο πολύπλοκες, τα δεδομένα απαιτούν επίσης ρυθμίσεις για την προστασία ολόκληρου του οικοσυστήματος.

Ιστορικά, τα δεδομένα αφορούν τα #brands και τις εφαρμογές που συλλέγουν #δεδομένα, με περιορισμένη ενεργό συμμετοχή των καταναλωτών. Τώρα οι πελάτες θέλουν περισσότερη σαφήνεια σε ότι συλλέγεται και πώς χρησιμοποιείται. Μια πιο ισορροπημένη συζήτηση μεταξύ της βιομηχανίας και των καταναλωτών έχει μόλις αρχίσει.

Περιμένετε το αναπάντεχο

Αν η ιστορία αποτελεί οποιαδήποτε ένδειξη, ιστορίες σχετικά με τη διαχείριση δεδομένων, τη διακίνηση δεδομένων και την ασφάλεια των δεδομένων θα δουν κάποιους ελλιγμούς, με κάποιες πολύ δύσκολες στάσεις στο δρόμο. Πρίν από μερικές εβδομάδες, ένας χρήστης του Facebook προσπάθησε να δημοπρατήσει τα προσωπικά δεδομένα του στο eBay – μια κίνηση που συγκέντρωσε περίπου 400 δολάρια σε προσφορές έως ώτου η πλατφόρμα δημοπρασίας έκλεισε.

Τα δεδομένα είναι εδώ για να μείνουν

Έχουμε εξετάσει κρίσιμα σενάρια όπου τα μηχανήματα γίνονται πιο ευαίσθητα και αναλαμβάνουν δράση – και αισιόδοξα σενάρια όπου ο κόσμος μας γίνεται πιο αποτελεσματικός και βολικός. Η αλήθεια είναι ίσως κάπου ενδιάμεσα. Το τρένο των δεδομένων έφυγε από το σταθμό του: είναι έξω εκεί και είναι σε τεράστιες ποσότητες.
Όμως, οι νέοι νόμοι περί προστασίας απορρήτου στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, σε συνδυασμό με μια αυξανόμενη ανησυχία εναντίον της Google και του Facebook για «αναγκαστική συγκατάθεση», ενδέχεται να δημιουργήσουν αλλαγές που επιτρέπουν στους καταναλωτές να διατηρούν την ευκολία που παρέχει η συλλογή δεδομένων, προστατεύοντάς τους παράλληλα.

Για ένα πράγμα μόνο είμαστε σίγουροι … Η ιστορία των δεδομένων μόλις ξεκίνησε.

 

 

5/5 (1 Review)
Author avatar

Onesmart Promotion

https://1sm.gr
Υπηρεσίες Branding & Digital Marketing. Μειώνουμε τα αρνητικά αποτελέσματα στο brand και δίνουμε λύσεις.

Σχετικά άρθρα

Στείλε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *