Scroll to top
© Onesmart Promotion | Branding & Aggressive Marketing
Μοιράσου

Η ιστορία των δεδομένων, Μέρος 2


Onesmart Promotion - 31/07/2018 - 0 σχόλια

Η ιστορία των δεδομένων, Μέρος 2: Πού είμαστε τώρα;

Σε όλα τα δίκτυα..όπου και αν βρίσκεστε: Σήμερα είμαστε αφοσιωμένοι στην εποχή της εξατομίκευσης.

Τώρα που μάθαμε μια μικρή ιστορία για το πώς φτάσαμε στην παρούσα κατάσταση μας – στο Μέρος 1 της ιστορίας μας για τα δεδομένα – ας εκτιμήσουμε πού ακριβώς είμαστε.

Τα Big Data έδωσαν τη θέση τους στα Deep Data

Η ιστορία των δεδομένων, Μέρος 2: Πού είμαστε τώρα;Μόλις οι εταιρείες συνειδητοποίησαν ότι τα δεδομένα που συγκέντρωσαν, για δική τους χρήση, θα μπορούσαν να προσφέρουν αξία σε άλλες εταιρείες, παρατηρήσαμε αύξηση της εμπορευματοποίησης των δεδομένων. Έχουμε προχωρήσει πέρα από τα «Big Data» ως έννοια σε μια εποχή των «Deep Data».
Τα Deep Data είναι, ουσιαστικά, η λήψη των δεδομένων που συλλέγονται σε καθημερινή βάση και ο συνδυασμός τους με εμπειρογνώμονες του κλάδου που έχουν βαθιά γνώση του τομέα. Μιλάμε για exabytes ή petabytes δεδομένων – πολύ περισσότερο από ό, τι θα μπορούσε να ταιριάζει σε ένα πρότυπο υπολογιστή ή εξωτερική μονάδα αποθήκευσης. Τα #Deep Data χωρίζουν την τεράστια ποσότητα πληροφοριών σε χρήσιμες ενότητες, εξαιρουμένων των πληροφοριών που μπορεί να είναι περιττές ή αλλιώς άχρηστες.

Οι επιχειρήσεις παρακολουθούσαν, προσδιόριζαν ποσότητα και επισήμαιναν τα πάντα με την έμμεση υπόθεση ότι μια μέρα θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε όλα αυτά τα δεδομένα. Δεν έχει αποδώσει κατά αυτόν τον τρόπο όμως.

Άφθονες λύσεις

Οι εταιρείες τεχνολογίας εμφανίζονται καθημερινά με νέες λύσεις, εργαλεία και πλατφόρμες, σχεδιασμένα για να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα διαθέσιμα δεδομένα. Έχουμε δει έναν αριθμό εξειδικευμένων αλγορίθμων που προορίζονται να δώσουν μια τέλεια εικόνα ενός τέλειου πελάτη σε marketers και διαφημιστές. Οι πλατφόρμες δεδομένων καταναλωτών (Consumer Data Platforms -CDP) έχουν πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια –
ενοποιημένες βάσεις δεδομένων που αντλούν δεδομένα από μια ποικιλία ολοκληρωμένων πηγών. Το άγιο δισκοπότηρό τους είναι να προσφέρουν στους marketers ένα τέλειο ταξίδι του πελάτη, ένα που χρησιμοποιεί Τεχνητή Νοημοσύνη και Μηχανική Μάθηση για να προβλέψει πού, πότε και πώς ενεργεί ένας συγκεκριμένος χρήστης.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, μέχρι το 86% των πελατών βλέπουν την εξατομίκευση ως κρίσιμο παράγοντα κατά την αγορά, ενώ το ένα τρίτο των brands παραδέχεται ότι στερούνται τις δεξιότητες και τα εργαλεία που απαιτούνται για την σωστή παροχή της εμπειρίας που επιθυμούν οιπελάτες.

Αυτές οι πιέσεις και οι απαιτήσεις θα συνεχίσουν να γίνονται πιο έντονες. Η έρευνα διαπιστώνει επίσης ότι οι καταναλωτές βλέπουν την αξία στην παροχή προσωπικών πληροφοριών, έτσι ώστε οι marketers και τα brands να μπορούν να την χρησιμοποιήσουν για να αλληλεπιδράσουν μαζί τους όταν και όπου θέλουν. Με τη δημιουργία μιας στενότερης σχέσης μέσω όλων των ψηφιακών καναλιών στα χέρια των πελατών, την αλλαγή της νοοτροπίας και των διαδικασιών και την εφαρμογή της σωστής τεχνολογίας και εργαλείων για την οικοδόμηση αυτών των σχέσεων, τα brands θα βρεθούν γρήγορα σε καλύτερη θέση να παρέχουν εξαιρετικές, εξατομικευμένες εμπειρίες πελατών.

Καταναλωτές έναντι απορρήτου

Οι αντικρουόμενοι καταναλωτές δυσκολεύονται να εξισορροπήσουν τα οφέλη που αποκομίζουν από την παράδοση προσωπικών στοιχείων εναντίον του ρίσκου που συνεπάγεται η παροχή τους. Μια πρόσφατη έρευνα λέει ότι οι καταναλωτές πιστεύουν ότι προστατεύουν τα προσωπικά τους στοιχεία ενώ μοιράζονται περισσότερες πληροφορίες από ποτέ. Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι οι πελάτες δεν συνειδητοποιούν το ποσό των δεδομένων που μοιράζονται και ότι περισσότερο από το ήμισυ (53%) ανησυχούν για το τι έχει μοιραστεί. Ακόμη πιο ανησυχητικό, σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες (48%) δεν είναι σίγουροι ποιος είναι υπεύθυνος εάν οι πληροφορίες τους έχουν παραβιαστεί.

Ίσως τελικά και σύμφωνα με το νόμο GDPR, το κάθε άτομο κατέχει τα δικαιώματα των δεδομένων του, με λίγες εξαιρέσεις. Αυτός έχει τον τελευταίο λόγο, όχι η εταιρεία που τα κατέχει – είτε προέρχεται συναινετικά είτε όχι.

Οι γίγαντες δεδομένων όπως η Google και το Facebook είναι πολύ προσεκτικοί για να αποφύγουν να αναφέρουν την ιδιοκτησία στις πολιτικές συλλογής δεδομένων τους, εστιάζουν στη συλλογή και αποθήκευση δεδομένων χρηστών. Πιθανολογείται ότι είναι πραγματικά ο μεμονωμένος καταναλωτής που κατέχει τα δεδομένα. Σε κάποιο βαθμό, οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν ποια δεδομένα θα μοιραστούν και ποια δεδομένα θα διατηρήσουν ιδιωτικά.

Με τα μεγάλα δεδομένα έρχεται μεγάλη ευθύνη … και η έλλειψή της

Με τόσο πολλά #δεδομένα, θα γίνουν λάθη. Και ναι, υπήρξαν λάθη. Πέρυσι, υπήρξε ένας αριθμός ρεκόρ παραβιάσεων δεδομένων και ολική σύγχυση γύρω από τα δεδομένα και πώς αυτά διαχειρίζονται.

Ίσως δεν είναι λογικό να περιμένουμε από τις εταιρείες να συμμορφωθούν πλήρως με το άρθρο 17 του GDPRδίνοντάς τους το δικαίωμα να διαγράψουν, πράγμα που σημαίνει ακριβώς αυτό που ακούγεται – πλήρης διαγραφή των προσωπικών δεδομένων.
Είναι άρθρα του #GDPR όπως το «δικαίωμα διαγραφής» που καθιστούν το θέμα εξαιρετικά περίπλοκο. Υπάρχει τόσο μεγάλο περιθώριο σύγκρουσης μεταξύ των απαιτήσεων και των εξαιρέσεων που είναι αποθαρρυντικό καθήκον οποιασδήποτε εταιρείας να αξιολογήσει επαρκώς τα δεδομένα. Για να συμμορφωθούν, οι εταιρείες θα πρέπει να αποφασίζουν κατά περίπτωση. Πρόβλημα είναι οι μικρότεροι οργανισμοί που κινδυνεύουν να χάσουν επειδή δεν διαθέτουν τους πόρους για να συμμορφωθούν σε αυτό το επίπεδο.

Οι κανόνες προστασίας δεδομένων του GDPR καθιστούν σαφές ότι, τουλάχιστον για τους ευρωπαίους πολίτες, τα άτομα θα έχουν δικαίωμα πρόσβασης, μετακίνησης ή ακόμη και διαγραφής των δεδομένων τους από όποιον τη συγκέντρωσε. Ο χρόνος θα δείξει εάν αυτό είναι εφικτό και τι σημαίνει αυτό για τον υπόλοιπο κόσμο.
Παρακαλουθούμε καθηλωμένοι την ιστορία που δημιουργείται…

 

 

5/5 (1 Review)
Author avatar

Onesmart Promotion

https://1sm.gr
Υπηρεσίες Επιθετικού Μάρκετινγκ, SEO , SEM , SMM , DPO | Ανάπτυξη επιχειρήσεων με καινοτομία , δημιουργούμε έξυπνα εταιρικά προφίλ και πετυχημένα brands. Εξυπηρετούμε κάθε στιγμή και συμβουλεύουμε εντελώς δωρεάν όλο το χρόνο.

Σχετικά άρθρα

Στείλε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *