© Onesmart Promotion | Branding & Digital Marketing
Μοιράσου

Η ιστορία των δεδομένων, Μέρος 1, Πώς φτάσαμε ως εδώ;

Η ιστορία των δεδομένων, Μέρος 1, Πώς φτάσαμε ως εδώ;Τα δεδομένα των καταναλωτών συλλέγονται από την αρχή του εμπορίου. Τι συνέβη και έγιναν τόσο πολύτιμα; Από νέες πλατφόρμες δεδομένων έως βαθύτερα επίπεδα γνώσεων, που τροφοδοτούνται από την Τεχνητή Νοημοσύνη, σε αναπόφευκτες παραβιάσεις του απορρήτου, τα δεδομένα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας – και πέραν αυτού. Στην πραγματικότητα, η ιστορία των δεδομένων συνεχίζει να εξελίσσεται κάθε μέρα.

Δεδομένα, δεδομένα και περισσότερα δεδομένα. Σήμερα υπάρχουν περισσότερα δεδομένα για περισσότερους ανθρώπους από ποτέ. Αλλά πώς φτάσαμε ως εδώ;

Η συλλογή δεδομένων ξεκίνησε με το εμπόριο

Οι εταιρείες πάντα συνέλεγαν δεδομένα σχετικά με τους πελάτες τους. Οι έμποροι παρακολουθούσαν ποιος αγόρασε, τι και πότε και χρησιμοποιούσαν αυτά τα στοιχεία για να ενημερωθούν το πώς θα πουλούσαν. Στην αρχή ήταν απλώς παρατήρηση των λεπτομερειών σχετικά με έναν πελάτη, όπως το πότε αγόραζαν και τί αγόραζαν.

Οι επιχειρήσεις έπαιρναν τις πληροφορίες που συλλέγονταν από τις αυτές τις παρατηρήσεις και εκτελούσαν τα marketing σχέδιά τους αναλόγως. Αλλά, αν και μπορούσαν να κάνουν συσχετισμούς μεταξύ των διαφημίσεών τους και της συμπεριφοράς των πελατών στο κατάστημα, ήταν ακόμα μάλλον κερδοσκοπικές. Μόλις κατέστη δυνατή η ηλεκτρονική παρακολούθηση, οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων άρχισαν να συλλέγουν συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με τους καταναλωτές τους και να κάνουν πιο ενημερωμένες προβλέψεις. Το #marketing με γνώμονα τα δεδομένα μόλις είχε ξεκινήσει…

Οι εταιρείες άρχισαν να μιλάνε απευθείας στους πελάτες

Η συλλογή #δεδομένων μεταφέρθηκε σε υψηλά επίπεδα με την εμφάνιση του direct marketing. Ήταν το σημείο εκκίνησης πριν από πολλές δεκαετίες. Αυτό ήταν το αρχικό πλαίσιο/πλατφόρμα για το marketing βάσει δεδομένων. Ήταν οι εξατομικευμένες και αξιοποιήσιμες συναλλαγές με πελάτες κυρίως για σκοπούς άμεσης αλληλογραφίας. Τα δεδομένα ήταν επιφυλακτικά και συλλέγονταν μόνο όταν γινόταν μια πώληση. Ξεκίνησε τη δεκαετία του ’80 με άμεσους εμπόρους που επιθυμούσαν να πάνε τις επιχειρήσεις τους στο επόμενο επίπεδο με εξατομίκευση δεδομένων. Οι πρώτες καμπάνιες άμεσης αλληλογραφίας ήταν μερικές φορές ενοχλητικές, αν δεν ήταν spam. Ευτυχώς, το διαδίκτυο και τα κινητά τηλέφωνα έχουν εξελίξει την πρακτική τα τελευταία χρόνια, και πραγματικά έχουμε ξεκινήσει να συνειδητοποιούμε τη δύναμη της κατανόησης των πελατών και τη δημιουργία προσωπικών εμπειριών για αυτούς.

Η ψηφιακή διαφήμιση έσπασε το «φράγμα»

Μόλις το διαδίκτυο έγινε δημοφιλές στη δεκαετία του 1990, το ίδιο συνέβη και με τη διαφήμιση στο διαδίκτυο. Ενώ οι μετατροπές θεωρούνταν ιστορικά ως πωλήσεις στο κατάστημα, ξαφνικά οι εταιρείες θεωρούσαν ένα ευρύ φάσμα επιθυμητών ενεργειών ως μετατροπές – συμπεριλαμβανομένου ενός click-to learn more, μιας λήψης κουπονιού ή μιας αγοράς ηλεκτρονικά. Οι έμποροι μπορούσαν να δουν πόσοι άνθρωποι έκαναν click στις διαφημίσεις τους και να προσεγγίσουν τη συμπεριφορά εντός καταστημάτων πιο κοντά στη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Από τη στιγμή που οι πελάτες μπήκαν στο διαδίκτυο, οι διαφημιζόμενοι μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν cookies για να συγκεντρώσουν πληθώρα πρόσθετων δεδομένων, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου που διέθεσαν κοιτάζοντας ορισμένα προϊόντα, το που ήταν προηγουμένως και αν επέστρεφαν.

Οι εταιρείες άρχισαν να συλλέγουν όλα τα είδη δεδομένων, επειδή ειλικρινά δεν ήξεραν τι μπορεί να καταλήξει να είναι χρήσιμο – ή πότε ή πώς! Πολλοί υπερέβαλλαν στη συλλογή δεδομένων τα οποία από τότε αποδείχτηκαν ανούσια για τη βελτίωση της πελατειακής εμπειρίας, την επέκταση των αγορών ή την προσφορά νέων υπηρεσιών. Άλλοι απογοήτευσαν (και εξόργισαν) τους πελάτες τους με την κακή προστασία αυτών των δεδομένων και αφήνοντάς την στα χέρια εγκληματιών μέσω διαφόρων παραβιάσεων. Εταιρείες συγκέντρωσαν επίσης #δεδομένα από μια ποικιλία εισροών και πηγών: οπότε αυτό που καταγράφηκε σε ένα σύστημα σημείων πώλησης μπορεί να μην ενσωματωθεί με διαδικτυακά ή κοινωνικά δεδομένα – ή ακόμη και δεδομένα «παλαιάς σχολής» από την άμεση αλληλογραφία.

Τα «μεγάλα δεδομένα» γίνονται.. μεγαλύτερα!

Καθώς ο αριθμός των δεδομένων που ένας διαφημιζόμενος μπορούσε να συγκεντρώσει από έναν μεμονωμένο πελάτη πολλαπλασιάστηκε, ο συνολικός όγκος των δεδομένων των καταναλωτών διογκώθηκε. Οι marketers άρχισαν να αναφέρονται σε αυτό το τεράστιο σύνολο δεδομένων ως «Μεγάλα Δεδομένα» (Big Data), ένα buzzword που όχι μόνο τροφοδότησε την φρενίτιδα για περισσότερη συλλογή αλλά πυροδότησε τη δημιουργία αμέτρητων εταιρειών.
Πολλές από αυτές τις εταιρείες θα βοηθούσαν τις επιχειρήσεις να συλλέγουν και να αναλύουν δεδομένα, χτίζοντας έτσι μοντέλα για την πρόβλεψη της μελλοντικής συμπεριφοράς. Τελικά, αυτές οι εταιρείες άρχισαν να εφαρμόζουν αλγόριθμους Μηχανικής Μάθησης στη διαδικασία, δημιουργώντας τεράστια γραφικά πρόβλεψης, τα οποία οι marketers θα χρησιμοποιούσαν στη συνέχεια για να εντοπίζουν τις συμπεριφορές των πελατών και να εξατομικεύουν το marketing με τρόπους που δεν είχαν ξαναδεί ποτέ.

Στην ψηφιακή εποχή, έχουμε δεδομένα πριν από την πώληση, δίνοντας έτσι στους έμπορους την ευκαιρία να επηρεάσουν το αποτέλεσμα. Αυτά τα δεδομένα είναι πολύ μεγάλα, πολύ παροδικά, πολύ διαφορετικά.

Η πλούσια πληροφορία στα νέα σύνολα δεδομένων που ανοίγει η ψηφιακή εποχή απαιτεί όχι μόνο έγκαιρη επεξεργασία, αλλά και αναλυτική αυστηρότητα για την εύρεση προτύπων στα δεδομένα – εξ ου και η άνοδος των προσεγγίσεων πρόβλεψης/μηχανικής μάθησης.

Πόσο πολύ είναι το πάρα πολύ;

Το 2018, οι καταναλωτές προσφέρουν ταυτόχρονα περισσότερα δεδομένα από ποτέ και εκφράζουν μεγαλύτερη ανησυχία σχετικά με τον τρόπο χειρισμού τους. Υπήρξε ένας αριθμός ρεκόρ σημαντικών παραβιάσεων δεδομένων το περασμένο έτος και έχουν δρομολογηθεί νέοι, πιο περιοριστικοί νόμοι περί απορρήτου και χρήσης δεδομένων, συμπεριλαμβανομένου του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι εταιρείες εντείνουν την εστίασή τους στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα δεδομένα, και όχι στο πόσα μπορούν να συλλέξουν.

Οι επιχειρήσεις άρχισαν να συλλέγουν δεδομένα, μερικά χωρίς προφανή σκοπό, κατάλληλη διαφάνεια ή συγκατάθεση των χρηστών. Η απάντηση ήταν η αύξηση του αποκλεισμού διαφημίσεων και η αύξηση των ρυθμίσεων για τα δεδομένα και το απόρρητο, ενώ η Μηχανική Μάθηση συνέχισε να προχωράει, τροφοδοτούμενη από αυτά τα δεδομένα.

Σήμερα είναι σημαντικότερο από ποτέ τα brands να αποκτήσουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν δεδομένα πελατών για τη βελτίωση και την ενίσχυση των αλληλεπιδράσεων τους με τους πελάτες.

Οπότε, πού είμαστε τώρα; Απλή απάντηση: στην κορυφή ενός τόνου δεδομένων πελατών. Οι εταιρείες αναδύονται καθημερινά με νέους τρόπους συλλογής, ανάλυσης και χρήσης αυτών των δεδομένων – καθώς και νέους, ολοκληρωμένους νόμους περί απορρήτου, όπως το GDPR, που θέτουν περιορισμούς για το πώς το κάνουμε αυτό.

 

5/5 (1 Review)
Author avatar

Onesmart Promotion

https://1sm.gr
Υπηρεσίες Branding & Digital Marketing. Μειώνουμε τα αρνητικά αποτελέσματα στο brand και δίνουμε λύσεις.

Σχετικά άρθρα

Στείλε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *