© Onesmart Promotion | Branding & Digital Marketing
Μοιράσου

Έρευνα Google 2020, Πόσο εμπιστεύονται οι χρήστες τα αποτελέσματα αναζήτησης;


Onesmart Promotion - 02/03/2020 - 0 σχόλια

Έρευνα Google 2020, Πόσο εμπιστεύονται οι χρήστες τα αποτελέσματα αναζήτησης;

Ενώ η αποστολή της Google ήταν ανέκαθεν η προβολή περιεχομένου υψηλής ποιότητας, τα τελευταία χρόνια η εταιρεία έχει εργαστεί ιδιαίτερα σκληρά για να εξασφαλίσει ότι τα αποτελέσματα αναζήτησης της είναι επίσης σταθερά ακριβή, αξιόπιστα και αξιόπιστα.

Έρευνα Google 2020, Πόσο εμπιστεύονται οι χρήστες τα αποτελέσματα αναζήτησης;

Έρευνα Google 2020, Πόσο εμπιστεύονται οι χρήστες τα αποτελέσματα αναζήτησης;

Η μείωση των ψευδών και παραπλανητικών πληροφοριών αποτέλεσε κορυφαία προτεραιότητα για την Google, καθώς οι ανησυχίες για παραπληροφόρηση εμφανίστηκαν κατά τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ το 2016. Ο γίγαντας της έρευνας επενδύει τεράστια χρηματικά ποσά και εγκεφαλική δύναμη για να οργανώσει το διαρκώς αυξανόμενο περιεχόμενο στο διαδίκτυο κατά τέτοιο τρόπο που να δίνει προτεραιότητα στην ακρίβεια και την αξιοπιστία.

Σε μια έρευνα 30 σελίδων που δημοσιεύθηκε , η Google περιγράφει συγκεκριμένα τον τρόπο με τον οποίο καταπολεμά τους κακούς χρήστες και την παραπληροφόρηση σε όλη την Αναζήτηση Google, τις Ειδήσεις, το YouTube, τις Διαφημίσεις και άλλα προϊόντα της Google.

Σε αυτή τη Λευκή Βίβλο, η Google εξηγεί πώς τα Πλαίσια Γνώσεων (ένα κοινό οργανικό χαρακτηριστικό αναζήτησης) αποτελούν μέρος της πρωτοβουλίας της να δείξει το πλαίσιο και την ποικιλία προοπτικών για να σχηματίσουν τις δικές τους απόψεις οι χρήστες.

Με τα αποτελέσματα του πίνακα γνώσεων, η Google παρέχει απαντήσεις σε ερωτήματα με περιεχόμενο που εμφανίζεται απευθείας στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης (συχνά χωρίς να συμπεριλαμβάνεται σύνδεσμος σε αντίστοιχο οργανικό αποτέλεσμα), εξαλείφοντας έτσι την ανάγκη για χρήστες να κάνουν κλικ σε έναν ιστότοπο για να βρουν απάντηση ερώτηση.

Παρόλο που αυτό το χαρακτηριστικό ωφελεί τους χρήστες απαντώντας ακόμα πιο γρήγορα στις ερωτήσεις τους, φέρνει μαζί του τον κίνδυνο παροχής γρήγορων απαντήσεων που μπορεί να είναι παραπλανητικές ή λανθασμένες.

Μια άλλη δυνατότητα με αυτό το ζήτημα είναι τα “Προτεινόμενα αποσπάσματα”, όπου το Google τραβά το περιεχόμενο του ιστότοπου απευθείας στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Η Google διατηρεί συγκεκριμένες πολιτικές για τα “Προτεινόμενα αποσπάσματα”, απαγορεύοντας την εμφάνιση περιεχομένου που είναι σεξουαλικό, απεχθές, βίαιο, επικίνδυνο ή παραβιάζοντας τη συναίνεση των εμπειρογνωμόνων για πολιτικά, ιατρικά, επιστημονικά ή ιστορικά θέματα.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι το περιεχόμενο που περιλαμβάνεται στα Προτεινόμενα αποσπάσματα είναι πάντα εντελώς ακριβές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έβαλε ο Δρ. Pete Meyers, με βάση ένα σύνολο δειγμάτων 10.000 λέξεων-κλειδιών, η Google έχει αυξήσει τη συχνότητα με την οποία εμφανίζει Προτεινόμενα αποσπάσματα ως μέρος των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Στις αρχές του 2018, η Google εμφάνισε τα εμφανιζόμενα αποσπάσματα σε περίπου 12% των αποτελεσμάτων αναζήτησης. στις αρχές του 2020, ο αριθμός αυτός κυμαίνεται γύρω στο 16%.

Η Google έχει επίσης ξεκινήσει αρκετές ενημερώσεις βασικών αλγορίθμων τα τελευταία δύο χρόνια, με το δηλωμένο στόχο της «παράδοσης στην αποστολή τους να παρουσιάζουν σχετικό και έγκυρο περιεχόμενο στους ερευνητές». Αυτό που κάνει αυτές τις πρόσφατες ενημερώσεις αλγορίθμων ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες είναι το πόσο η εμπειρογνωμοσύνη, η αυθεντικότητα και η αξιοπιστία φαίνεται να παίζει ρόλο στην απόδοση του ιστότοπου.

Αυτό το άρθρο σε ενδιαφέρει |   Αναβάθμιση κώδικα Google για όλες τις ιστοσελίδες και e-shop της εταιρίας μας

Ως αποτέλεσμα της αφοσίωσης της Google στην καταπολέμηση παραπληροφόρησης και ψεύτικων ειδήσεων, θα μπορούσαμε λογικά να περιμένουμε από τους ερευνητές να συμφωνήσουν ότι η Google έχει βελτιώσει την ικανότητά της να επιδεικνύει το αξιόπιστο και να απορρίπτει το αναξιόπιστο περιεχόμενο. Αλλά ο μέσος ερευνητής αισθάνεται πραγματικά έτσι; Το Path Interactive διεξήγαγε μια έρευνα για να μάθουμε πώς αισθάνονται οι χρήστες τις πληροφορίες που συναντούν στα οργανικά αποτελέσματα της Google.

Σχετικά με τους ερωτηθέντες της έρευνας και μεθοδολογία

Από τους 1.100 ερωτηθέντες, το 70% ζει στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 21% στην Ινδία και το 5% στην Ευρώπη. Το 63% των ερωτηθέντων είναι ηλικίας μεταξύ 18 και 35 ετών και το 17% ηλικίας άνω των 46 ετών. Όλα τα στοιχεία των ερωτηθέντων αναφέρουν αυτοβούλως.

Για όλες τις ερωτήσεις που αφορούν συγκεκριμένα αποτελέσματα αναζήτησης ή τύπους λειτουργιών SERP, οι ερωτηθέντες έλαβαν στιγμιότυπα αυτών των λειτουργιών. Για ερωτήσεις σχετικά με τα επίπεδα αξιοπιστίας ή το βαθμό στον οποίο ο ερωτώμενος συμφώνησε με τη δήλωση, οι ερωτώμενοι παρουσιάστηκαν με απαντήσεις σε κλίμακα 1-5.

Τα αποτελέσματα

Αξιοπιστία στις ιατρικές, πολιτικές, οικονομικές και νομικές κατηγορίες

Δεδομένης της διακύμανσης που παρατηρήσαμε στην κατηγορία YMYL της Google με πρόσφατες ενημερώσεις αλγορίθμων, θεωρήσαμε ότι θα ήταν ενδιαφέρον να ζητήσουμε από τους ερωτώμενους πόσο να εμπιστεύονται τις ιατρικές, πολιτικές, οικονομικές και νομικές πληροφορίες που βρίσκουν στο Google.

Ξεκινήσαμε ερωτώντας τους ερωτηθέντες σχετικά με το βαθμό στον οποίο έχουν προβεί σε σημαντικές οικονομικές, νομικές ή ιατρικές αποφάσεις με βάση πληροφορίες που βρήκαν στην οργανική αναζήτηση.

Η πλειοψηφία (51%) των ερωτηθέντων δήλωσε ότι “πολύ συχνά” ή “συχνά” κάνουν σημαντικές αποφάσεις για τη ζωή με βάση τις πληροφορίες της Google, ενώ το 39% κάνει σημαντικές νομικές αποφάσεις και 46% κάνουν σημαντικές ιατρικές αποφάσεις.

Μόνο το 10-13% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν κάνουν ποτέ αυτές τις σημαντικές αποφάσεις για τη ζωή βάσει των πληροφοριών που βρήκαν στο Google.

Ιατρικές αναζητήσεις

Δεδομένου ότι σχετίζεται με τις ιατρικές αναζητήσεις, το 72% των χρηστών συμφωνούν ότι η Google έχει βελτιώσει την εμφάνιση ακριβών ιατρικών αποτελεσμάτων με την πάροδο του χρόνου.

Καταργώντας αυτές τις απαντήσεις κατά ηλικία, εμφανίζονται μερικά ενδιαφέροντα πρότυπα:

  • Οι νεώτεροι ερευνητές (ηλικίας 18-25 ετών) είναι κατά 94% πιο πιθανό από τους αρχαιότερους ερευνητές (65+) να πιστεύουν ακράδαντα ότι τα ιατρικά αποτελέσματα της Google έχουν βελτιωθεί με την πάροδο του χρόνου.
  • Το 75% των νεότερων ερευνητών (ηλικίας 18-25 ετών) συμφωνούν ότι η Google έχει βελτιώσει την εμφάνιση ακριβών ιατρικών αναζητήσεων με την πάροδο του χρόνου, ενώ μόνο το 54% των παλαιότερων ερευνητών (65+) αισθάνονται τον ίδιο τρόπο.
  • Οι ερευνητές ηλικίας 46-64 ετών είναι οι πλέον πιθανό να διαφωνήσουν ότι τα ιατρικά αποτελέσματα της Google βελτιώνονται με την πάροδο του χρόνου.
Αυτό το άρθρο σε ενδιαφέρει |   3 λογικοί μύθοι για τις σειρές κατάταξης οι οποίοι μπορούν να καταστρέψουν μια επιχείρηση

Στη συνέχεια, θέλαμε να μάθουμε εάν η έμφαση που δίνει η Google στην εμφάνιση του ιατρικού περιεχομένου από αξιόπιστες ιατρικές εκδόσεις αντηχεί με τους χρήστες της. Ένα αποτέλεσμα των πρόσφατων ενημερώσεων βασικού αλγορίθμου είναι ότι οι αλγόριθμοι της Google φαίνεται να μην προτιμούν το περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με την επιστημονική και ιατρική συναίνεση (που ακολουθείται συνεχώς ως αρνητικός δείκτης ποιότητας σε όλες τις κατευθυντήριες γραμμές για την Ποιότητα αναζήτησης).

Η πλειοψηφία (66%) των ερωτηθέντων συμφωνεί ότι είναι πολύ σημαντικό για αυτούς η Google να επιλύει περιεχόμενο από άκρως αξιόπιστους ιατρικούς ιστότοπους.

Ωστόσο, το 14% δήλωσε ότι δεν θα έβλεπε αυτά τα αποτελέσματα, ενώ άλλα 14% δήλωσαν ότι προτιμούν να δουν περισσότερα διαφορετικά αποτελέσματα, όπως το περιεχόμενο από ιστοσελίδες φυσικής ιατρικής. Αυτοί οι αριθμοί υποδεικνύουν ότι περισσότερο από το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων μπορεί να μην είναι ικανοποιημένοι από τις τρέχουσες πρωτοβουλίες της Google για την υγεία που στοχεύουν στην εμφάνιση ιατρικού περιεχομένου από μια σειρά από αναγνωρισμένους συνεργάτες που υποστηρίζουν την επιστημονική συναίνεση.

Ζητήσαμε από τους ερωτηθέντες την έρευνα σχετικά με τις Κάρτες Συμπτωμάτων, στις οποίες εμφανίζονται πληροφορίες σχετικά με ιατρικά συμπτώματα ή συγκεκριμένες ιατρικές καταστάσεις απευθείας στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Παραδείγματα καρτών συμπτωμάτων.

Πηγή: https://blog.google.com/products/search/im-feeling-yucky-searching-for-symptoms/

Η ερώτησή μας αποσκοπούσε στο να συλλέξουμε πόσο οι ερευνητές νιώθουν ότι μπορούν να εμπιστευτούν το περιεχόμενο μέσα στις κάρτες συμπτωμάτων.

Η συντριπτική πλειοψηφία (76%) των ερωτηθέντων δήλωσε ότι εμπιστεύονται ή έχουν έντονη εμπιστοσύνη στο περιεχόμενο των Καρτών Συμπτωμάτων.

Όταν εξετάζουμε τις απαντήσεις κατά ηλικία, οι νεαροί ερευνητές αποκαλύπτουν για άλλη μια φορά ότι είναι πολύ πιθανότερο από τους ηλικιωμένους ερευνητές να εμπιστεύονται έντονα το ιατρικό περιεχόμενο που βρέθηκε στο Google.

Στην πραγματικότητα, η νεώτερη κατηγορία ατόμων που αναζητούν (ηλικίας 18-25 ετών) είναι κατά 138% πιθανότερο από τους αρχαιότερους ερευνητές (65+) να εμπιστεύονται έντονα το ιατρικό περιεχόμενο που βρίσκεται στις κάρτες συμπτωμάτων.

Ειδήσεις και πολιτικές αναζητήσεις

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (61%) συμφωνούν ότι η Google έχει βελτιώσει την εμφάνιση υψηλής ποιότητας, αξιόπιστων ειδήσεων και πολιτικού περιεχομένου με την πάροδο του χρόνου. Μόνο το 13% διαφωνεί με αυτή τη δήλωση.

Η εμφάνιση του ίδιου ερωτήματος κάτω από την ηλικία αποκαλύπτει ενδιαφέρουσες τάσεις:

  • Η πλειοψηφία (67%) των νεότερων ερευνητών (18-25 ετών) συμφωνεί ότι η ποιότητα των ειδήσεων και του πολιτικού περιεχομένου της Google έχει βελτιωθεί με την πάροδο του χρόνου, ενώ η πλειονότητα (61%) της παλαιότερης ηλικιακής ομάδας (65+) ή διαφωνεί.
  • Οι νεώτεροι ερευνητές (ηλικίας 18-25 ετών) έχουν 250% περισσότερες πιθανότητες από τους αρχαιότερους ερευνητές να συμφωνήσουν σθεναρά ότι η ποιότητα των ειδήσεων και του πολιτικού περιεχομένου στο Google βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου.
Αυτό το άρθρο σε ενδιαφέρει |   Η ιστορία των δεδομένων, Μέρος 2

Κακή πληροφορία

Δεδομένης της έμφασης της Google στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης στα αποτελέσματα αναζήτησης, θέλαμε επίσης να ρωτήσουμε τους ερωτηθέντες σχετικά με το βαθμό στον οποίο θεωρούν ότι εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν επικίνδυνες ή άκρως αναξιόπιστες πληροφορίες στο Google.

Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι η συντριπτική πλειονότητα των ερωτηθέντων (70%) πιστεύουν ότι έχουν αντιληφθεί την παραπληροφόρηση στο Google τουλάχιστον μερικές φορές, αν και το 29% δηλώνει ότι σπάνια ή ποτέ δεν βλέπουν παραπληροφόρηση στα αποτελέσματα.

Η κατάτμηση των απαντήσεων ανά ηλικιακές ομάδες αποκαλύπτει ένα σαφές μοτίβο ότι όσο μεγαλύτερος είναι ο ερευνητής, τόσο πιο πιθανό είναι να υποδείξουν ότι έχουν δει παραπληροφόρηση στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Στην πραγματικότητα, οι πιο ηλικιωμένοι αναζητούντες (65+) είναι κατά 138% πιθανότερο από τους νεότερους ερευνητές (18-25) να λένε ότι αντιμετώπισαν παραπληροφόρηση στο Google είτε συχνά είτε πολύ συχνά.

Σε όλες τις απαντήσεις σε όλα τα θέματα που σχετίζονται με τα θέματα όπως η υγεία, η πολιτική και οι ειδήσεις, προέκυψε συνεπές μοτίβο ότι οι νεότεροι ερευνητές φαίνεται να έχουν περισσότερη εμπιστοσύνη στο περιεχόμενο που εμφανίζει το Google για αυτά τα ερωτήματα και ότι οι ηλικιωμένοι ερευνητές είναι πιο σκεπτικοί.

Αυτό ευθυγραμμίζεται με τα ευρήματά μας από μια παρόμοια έρευνα που διεξήγαγε η εταιρία πέρυσι, στην οποία διαπίστωσε ότι οι νεότεροι ερευνητές είχαν περισσότερες πιθανότητες να πάρουν μεγάλο μέρος του περιεχομένου που εμφανίζεται απευθείας στο SERP με την ονομαστική τους αξία, ενώ οι ηλικιωμένοι ερευνητές είχαν περισσότερες πιθανότητες να περιηγηθούν βαθύτερα στα οργανικά αποτελέσματα για να βρουν απαντήσεις στα ερωτήματά τους.

Αυτές οι πληροφορίες είναι ανησυχητικές, δεδομένης μάλιστα μιας άλλης ερώτησης που θέσαμε να ρωτάμε για το κατά πόσο οι ερευνητές πιστεύουν ότι οι πληροφορίες που βρίσκουν στο Google επηρεάζουν τις πολιτικές απόψεις και τις προοπτικές τους στον κόσμο.

Το ερώτημα αποκάλυψε μερικές ενδιαφέρουσες τάσεις που σχετίζονται με τους αρχαιότερους ερευνητές: σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι ηλικιωμένοι ερευνητές (65+) είναι κατά 450% πιθανότερο από τους νεότερους ερευνητές να διαφωνούν έντονα ότι οι πληροφορίες που βρίσκουν στο Google επηρεάζουν την κοσμοθεωρία τους.

Ωστόσο, οι αρχαιότεροι ερευνητές είναι επίσης πιθανότερο να συμφωνούν με αυτή τη δήλωση. Το 11% των ερωτηθέντων ηλικίας 65+ συμφωνούν έντονα ότι οι πληροφορίες της Google επηρεάζουν την κοσμοθεωρία τους. Από τα δύο άκρα του φάσματος, οι παλαιότεροι ερευνητές φαίνεται να έχουν ισχυρότερες απόψεις για το βαθμό στον οποίο η Google επηρεάζει τις πολιτικές απόψεις και τις προοπτικές τους από ό, τι οι ερωτώμενοι από άλλες ηλικιακές ομάδες.

5/5 (1 Review)
Author avatar

Onesmart Promotion

https://1sm.gr
Υπηρεσίες Branding & Digital Marketing. Μειώνουμε τα αρνητικά αποτελέσματα στο brand και δίνουμε λύσεις.

Σχετικά άρθρα

Στείλε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *